T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Ferit-Bahriye Ergil Ortaokulu

MOTİVASYON AKADEMİSİ PROJE ÖZETİ

Öğrencilerimizi hedeflerine ulaşmalarında motive etmek için planlı ve sistematik faaliyetlerin yürütüldüğü bu projeyi ürettik. Öğrencilere motivasyonun önemini öğretmek ana hedefimizdi. Öğretmen-öğrenci-veli üçgeninin öneminin farkındaydık. İlk eğitim etkinliğinin sonucunda öğretmenlerimiz, motivasyonun öğrencilerin okul deneyimi, kendi öğrenmelerine karşı tutumları ve gelecek beklentilerini geliştirmek için yararlı bir araç olduğunun farkına vardılar. "Hedefine ulaşmasında çocuğuma nasıl rehberlik edebilirim?" konulu sunumlar velilerde farkındalık oluşturmasında ve çocuklarına rehber olmalarında yarar sağladı. " Nasıl hedef belirlenir?" konulu sunumlar öğrenci ve velilere yapıldı.

"Proje koridoru" hazırlanıp projenin izlenmesini ve takibini sağladık. Pano çalışmaları kapsamında motive edici sözler, koridorlara asıldı. Başarı hikayeleri proje panosuna asıldı. Motivasyon kitaplığı oluşturulup kitap okuma saati yapıldı. Yazı tahtası asılarak öğrenciler okudukları kitaplardan beğendikleri cümleleri paylaşabildiler. "İşte Amacım" temalı poster yarışması yapıldı.

Öğrencilerin yaşlarına uygun çabayı ve pes etmemenin önemini vurgulayan motivasyonu arttırıcı filmler izletildi. Teneffüslerde müzik yayını yapıldı. Hedef ve isteklerine ulaşmış kişilerle motivasyon sohbetleri yapıldı. Somut örnekleri görmeleri öğrencilerimizi umutlandırdı ve çalışma isteklerini kamçıladı.

Okulumuzdaki tüm öğretmenlere proje hakkında genel bir bilinç oluşturmak için koçluk eğitimi verildi. Öğretmenlerimiz öğrencilere koçluk yaparak kendilerini tanıma, hedef koyma gibi konularda rehberlik ettiler. Proje sonunda hedeflerine ulaşan öğrencilere "Motivasyon Uzmanlık Belgesi" verildi. Öğrenci, bu somut malzeme ile yeteneklerini geliştirebileceğini ve bilgilerini genişletebileceğini fark etti. Bu belgeyi elde etme arzusu, öğrencileri başarıya ulaştırmak için teşvik edici oldu.

Hedef ağacı etkinliği ile öğrenciler akademik, sosyal, sportif veya kişisel hedeflerini kartlara yazıp ağaca astılar. Aktivite sırasında çekilen fotoğraf ve videolar film haline getirildi. Bu etkinlik; soyut bir kavramı somutlaştırdığı için önem arz etmektedir. Proje sonunda, öğrencilerin hedefe ulaşma yüzdeleri hesaplandı. Öğrencilerin %80'ninden fazlasının hedeflerine tamamen veya kısmen ulaştığı sonucunu bulduk. Bazı öğrencierin hedeflerine ulaşamamasının en büyük nedeni pandemirdir.

Projenin başında ve sonunda öğrencilere Akademik Motivasyon Ölçeği uyguladık. Motivasyon düzeyleri hakkında dijital veri elde ettik. Projede hedeflendiği gibi öğrencilerin motivasyon puan ortalamalarının arttığı ve motivasyonsuzluk puan ortalamasının düştüğü sonucunu biz ve ortaklarımız elde etti. Bu sonuç proje etkinliklerinin işe yaradığının göstergesidir.

Proje dergisi hazırlandı. Çalışmaların sergilenmesi, takip edilmesi ve sonuçların paylaşılması için Motivasyon Akademisi Blogu, facebook ve instagram sayfası oluşturuldu. Böylece öğrencilerin deneyimlerini paylaşmaları da sağlandı. Öğrenciler açısından yararlı oldu. Projenin tanınması ve yaygınlaşmasına da katkı sağladı.

Proje başarı odaklı olduğu için öğrenciler üzerinde akademik, sosyal ve psikolojik etkiler yarattı. Proje ortakları da benzer yaş grupları üzerinde çalıştığı için aynı etkinlikler öğrenciler üzerinde benzer sonuçlar yarattı. Proje planı dahilince gerçekleştirilen her bir çalışma sayesinde öğrenciler başarıya ulaşmada motivasyonun önemini kavradılar. Lise ve üniversite eğitimlerinde, meslek hayatlarında bu edindikleri bilgi ve tecrübeyi kullanacaklar. Bu katma değeri yüksek bir kazanımdır.

Okullarda motivasyon bilinci gelişti. Etkinlikler okuldaki çoğu öğrenciyi kapsayacak şekilde gerçekleştiği için her sınıf ve kademeden öğrenciye ulaşıldı. Öğrenciler sınıf atladıkça bu kültürü alt sınıflara taşıdılar. Özellikle öğrencilerin etkin olduğu ve kendilerini gerçekleştirmeye yararı olan "Proje koridoru", "Pano çalışmaları", "Motive edici kitap okuma saatleri" ve hedef kavramını somutlaştıran "Hedef ağacı" etkinliklerini her yıl uygulamayı düşünüyoruz. Motivasyon koçluğu çalışmalarımız kilit nokta olduğu için sürdürmeyi planlıyoruz. Proje bitse de bu kültür devam edecek.

28-11-2021

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.11.2021 - Güncelleme: 28.11.2021 17:30 - Görüntülenme: 289
  Beğen | 0  kişi beğendi