T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Ferit-Bahriye Ergil Ortaokulu

AB

Ara

Kas

Öğrencilerimizi hedeflerine ulaşmalarında motive etmek için planlı ve sistematik faaliyetlerin yürütüldüğü bu projeyi ürettik. Öğrencilere motivasyonun önemini öğretmek ana hedefimizdi. Öğretmen-öğrenci-veli üçgeninin öneminin farkındaydık. İlk eğitim etkinliğinin sonucunda öğretmenlerimiz, motivasyonun öğrencilerin okul deneyimi, kendi öğrenmelerine karşı tutumları ve gelecek beklentilerini geliştirmek için yararlı bir araç olduğunun farkına vardılar. "Hedefine ulaşmasında çocuğuma nasıl rehberlik edebilirim?" konulu sunumlar velilerde farkındalık oluşturmasında ve çocuklarına rehber olmalarında yarar sağladı. " Nasıl hedef belirlenir?" konulu sunumlar öğrenci ve velilere yapıldı.

"Proje koridoru" hazırlanıp projenin izlenmesini ve takibini sağladık. Pano çalışmaları kapsamında motive edici sözler, koridorlara asıldı. Başarı hikayeleri proje panosuna asıldı. Motivasyon kitaplığı oluşturulup kitap okuma saati yapıldı. Yazı tahtası asılarak öğrenciler okudukları kitaplardan beğendikleri cümleleri paylaşabildiler. "İşte Amacım" temalı poster yarışması yapıldı.

Öğrencilerin yaşlarına uygun çabayı ve pes etmemenin önemini vurgulayan motivasyonu arttırıcı filmler izletildi. Teneffüslerde müzik yayını yapıldı. Hedef ve isteklerine ulaşmış kişilerle motivasyon sohbetleri yapıldı. Somut örnekleri görmeleri öğrencilerimizi umutlandırdı ve çalışma isteklerini kamçıladı.

Okulumuzdaki tüm öğretmenlere proje hakkında genel bir bilinç oluşturmak için koçluk eğitimi verildi. Öğretmenlerimiz öğrencilere koçluk yaparak kendilerini tanıma, hedef koyma gibi konularda rehberlik ettiler. Proje sonunda hedeflerine ulaşan öğrencilere "Motivasyon Uzmanlık Belgesi" verildi. Öğrenci, bu somut malzeme ile yeteneklerini geliştirebileceğini ve bilgilerini genişletebileceğini fark etti. Bu belgeyi elde etme arzusu, öğrencileri başarıya ulaştırmak için teşvik edici oldu.

Hedef ağacı etkinliği ile öğrenciler akademik, sosyal, sportif veya kişisel hedeflerini kartlara yazıp ağaca astılar. Aktivite sırasında çekilen fotoğraf ve videolar film haline getirildi. Bu etkinlik; soyut bir kavramı somutlaştırdığı için önem arz etmektedir. Proje sonunda, öğrencilerin hedefe ulaşma yüzdeleri hesaplandı. Öğrencilerin %80'ninden fazlasının hedeflerine tamamen veya kısmen ulaştığı sonucunu bulduk. Bazı öğrencierin hedeflerine ulaşamamasının en büyük nedeni pandemirdir.

Projenin başında ve sonunda öğrencilere Akademik Motivasyon Ölçeği uyguladık. Motivasyon düzeyleri hakkında dijital veri elde ettik. Projede hedeflendiği gibi öğrencilerin motivasyon puan ortalamalarının arttığı ve motivasyonsuzluk puan ortalamasının düştüğü sonucunu biz ve ortaklarımız elde etti. Bu sonuç proje etkinliklerinin işe yaradığının göstergesidir.

Proje dergisi hazırlandı. Çalışmaların sergilenmesi, takip edilmesi ve sonuçların paylaşılması için Motivasyon Akademisi Blogu, facebook ve instagram sayfası oluşturuldu. Böylece öğrencilerin deneyimlerini paylaşmaları da sağlandı. Öğrenciler açısından yararlı oldu. Projenin tanınması ve yaygınlaşmasına da katkı sağladı.

Proje başarı odaklı olduğu için öğrenciler üzerinde akademik, sosyal ve psikolojik etkiler yarattı. Proje ortakları da benzer yaş grupları üzerinde çalıştığı için aynı etkinlikler öğrenciler üzerinde benzer sonuçlar yarattı. Proje planı dahilince gerçekleştirilen her bir çalışma sayesinde öğrenciler başarıya ulaşmada motivasyonun önemini kavradılar. Lise ve üniversite eğitimlerinde, meslek hayatlarında bu edindikleri bilgi ve tecrübeyi kullanacaklar. Bu katma değeri yüksek bir kazanımdır.

Okullarda motivasyon bilinci gelişti. Etkinlikler okuldaki çoğu öğrenciyi kapsayacak şekilde gerçekleştiği için her sınıf ve kademeden öğrenciye ulaşıldı. Öğrenciler sınıf atladıkça bu kültürü alt sınıflara taşıdılar. Özellikle öğrencilerin etkin olduğu ve kendilerini gerçekleştirmeye yararı olan "Proje koridoru", "Pano çalışmaları", "Motive edici kitap okuma saatleri" ve hedef kavramını somutlaştıran "Hedef ağacı" etkinliklerini her yıl uygulamayı düşünüyoruz. Motivasyon koçluğu çalışmalarımız kilit nokta olduğu için sürdürmeyi planlıyoruz. Proje bitse de bu kültür devam edecek.

Kas

Kas

Öğrencilere tanınmış kişilerle röportajlar yapıldı. Önemli bir hedefe ulaşan ve faydalı işler yapan kişilerle yapılan bu röportajlar ve röportajlar sosyal medya sayfasında ve dergide yayınlandı. Karantina döneminde bu etkinliğimizi uzaktan eğitim ile sürdürdük.

Proje boyunca düzenli olarak yapılır.

Kas

Projenin temel amacı, projenin başında belirlenen kişisel hedeflere ulaşmaktır. Her şeyden önce öğrencilere başarıya ulaşma arzusu aşılandı. Proje planı sırasında motivasyon koçları ve etkinlikler sayesinde öğrenciler uyanık tutuldu. Motivasyon düzeyi "düşük" olan öğrenciler 5 olarak gruplandırılmış ve öğretmenlere atanmıştır. Proje hakkında bilgi sahibi olan, öğrencileri motive eden ve proje süresince izlemeleri gereken yol hakkında bilgi sahibi olan bu öğretmenlere "motivasyon koçları" denir. Motivasyon koçları kendilerine atanan bu beş öğrenciye rehberlik etmekten sorumluydu. Bu konuda okul psikolojik danışmanımızdan ve eğitim koçluğu konusunda uzman İngilizce öğretmenimizden destek aldık. Öncelikle programa dahil olan öğretmenlerimize koçluk eğitimi verildi. Daha sonra öğrenciler atandı. Bilişim Teknoloji

Eylül ve Aralık 2019'da gerçekleşti.

Kas

Kas

Yıl sonunda öğrencilerin mutlu olduğu bir piknik gezisi düzenlendi. Bu tür eğlenceli etkinlikler öğrencilerin kendilerini iyi hissetmeleri ve okula karşı olumlu duygularını pekiştirmeleri açısından oldukça önemlidir. Bu etkinliği Haziran 2019 yerine Ekim ayında yapmayı planlamıştık ancak pandeminin patlak vermesinden sonra kalkıp gidemedik. Bunun yerine 2021 yılının Eylül ayında tüm 7. sınıfların katılımıyla motivasyon pikniği yapıldı ve öğrencilerimizle grup oyunları oynandı.

Kas

Projeyi öğrencilere tanıtırken rehber öğretmenin öğrenci ve velileri motivasyon konusunda bilgilendirmesi önemlidir. Rehber öğretmen öğrencilere "Hedefime Nasıl Ulaşabilirim" konulu sunumlar yaptı. Bu sunum proje süresince tüm öğrencilere iki kez yapılmıştır. Öğrencilerimiz okulumuzun toplantı odasındaki sunuma 2 sınıflı gruplar halinde katıldılar. Sunumun ardından sınıflarda hedef belirleme çalışmaları yapıldı.

 

İlk sunum Mayıs 2019'da, ikinci sunum Nisan 2021'de yapıldı. 

Kas

Kas

Kas

"Çocuklarımı Hedeflerine Ulaşmaları İçin Nasıl Yönlendirebilirim?":

Rehber öğretmenin projeyi öğrencilere tanıtırken motivasyon konusunda öğrenci ve velileri bilgilendirmesi önemliydi. Okul psikolojik danışmanı velilere "Çocuklarımın Hedeflerine Ulaşmalarına Nasıl Yardımcı Olabilirim" konulu bir sunum yaptı.

Rehberlik servisimiz bu sunumu her yıl 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin velilerine yapmaktadır. 8. sınıfa gelmeden önce velilere bu konuda bilgi verildiğinde daha iyi sonuçlar alınmaktadır. Nisan 2019 ve Ekim 2021'de gerçekleşti.

Kas

Öğrencilere motivasyonla ilgili kitaplar satın alındı ve okul kütüphanesinde motivasyon akademisinin bir kütüphane köşesi oluşturuldu. Kitaplar, başarı hikayelerini anlatan uzman eğitimciler tarafından yazılmıştır.

Ve kitapları okuyan öğrenciler, okuduklarını pedli sayfada paylaştılar. Öğrenciler bu kitaplarda beğendikleri kısımları ve kısa ve öz kelimeleri proje koridorunda tahtaya yazıp paylaştılar. Projede bu etkinliğin 2 ayda bir yapılması kararlaştırıldı. Ancak Türkçe öğretmenlerimizle görüştüğümüzde öğrencilerin okuma saati adı altında haftada bir gün bir ders saat olmak üzere bu etkinliğe katılmasına karar verildi. karantina süresi.

 

Nisan 2019'dan Ekim 2021'e kadar gerçekleşti.

Kas

Projede enstrümantal müzik öğretmen kararına göre her teneffüste ya da sadece seçilen günlerde yayınlandı ancak öğrencilerimizden gelen güzel geri bildirimler üzerine teneffüslerde daha sık müzik yayını yapmaya karar verdik. Hangi şarkıların çalındığı projenin ortak ülkeleri tarafından belirlendi.

Nisan 2019'dan Ekim 2021'e kadar yapılmıştır.

Kas

Motivasyonun önemini vurgulayan filmler ve öğrencilerin yaşına uygun filmler proje ekiplerinin ve okul psikolojik danışmanlarının görüşleri alınarak seçilmiştir. Bunlar; 3 Aptal,Temple Grandin, Ölü Ozanlar Derneği, Mucize, Mutluluğun Peşinde, İyi Niyet Avı, Nick Vujicic.

Projede yer alan her film rehber öğretmen ve projede yer alan diğer öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda seçilmiş olup, 11-14 yaş arası öğrenciler için uygundur. Öğrencilerimiz yukarıda bahsedilen filmlerin yanı sıra düzenli olarak öğrencilere örnek olabilecek motivasyon filmleri izlemiştir. Seçilen bu filmler, hastalık veya başka bir nedenle okula gelmeyen öğretmenlerin derslerinde izlendi ve ardından öğrencilerle filmin ana teması hakkında sohbet edildi.

 

 Plana göre; Film gösterimi Mart, Haziran, Ekim 2019, Şubat 2020 ve Mayıs 2021'de yapıldı.

Kas